یو پی وی سی

یو پی وی سی چیست؟

ورق سایبان مقاوم در برابر حرارت

تاریخچه ورق یو پی وی سی

اولین بار ماده ای به نام “یو پی وی سی” در سال ۱۹۱۲ میلادی، به عنوان یک ماده ی آزمایشگاهی تولید گردید. پس از آن بیش از نیمی از تولیدات یو پی وی سی در ساخت و ساز ها به کار گرفته شد. در این میان پوشش بام یو پی وی سی، با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که به همراه دارد، در میان محصولات تولید شده، از جایگاه ویژه ای برخوردار شد.

پوشش بام از ورق شیروانی یو پی وی سی در سال ١٩۶٠ در اروپا توسعه و در سال ١٩٧٠ به آمریکا راه یافت. جالب است که توسعه و رشد سریع و فراگیر آن در صنعت ساخت و ساز تا به امروز ادامه داشته و روز به روز شاهد کاربرد های گسترده تری از آن در بخش های مختلفی مانند ساخت سقف شیبدار بنای ویلایی، مسکونی و انواع سوله های صنعتی می باشیم.
در واقع این ماده جایگزین مناسبی برای چوب، سیمان و سفال محسوب می گردد. امروزه آمار نشان می دهد که حدود ١٠ درصد از پوشش های بام موجود در ایالت متحده، از ورق شیروانی یو پی وی سی می باشد.
این نوع پوشش بام به دلیل قابلیت های بسیار خوبی که به همراه دارد به سرعت به محبوبیت دست یافته و توانسته است سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

همانطور که آگاه هستید صاحبان بناها، سالانه هزینه های زیادی را برای عایق کاری و یا تعمیر و نگهداری سقف شیبدار، متحمل می شوند. این در حالی می باشد که پوشش بام یو پی وی سی عایق صوتی و حرارتی بوده و همچنین با برخورداری از دوام و ماندگاری بالا، این گونه هزینه های ضروری را حذف می کنند.

ورق یو پی وی سی

ورق یو پی وی سی چه ویژگی هایی داره؟

به طور کلی ورق های یو پی وی سی به دلیل بافت خاصی که دارند دارای ویژگی هایی هستند که باعث ویژگی های زیر می شوند:

  • مقاومت در برابر حرارت

ورق های یو پی وی سی تا 85 درجه سانتی گراد مقاوم هستند و هرگز در برابر نور مستقیم خورشید خم نمیشوند!

  • قابل قوس دادن به ورق

و یکی از بزرگترین مزیت های ورق یو پی وی سی این است که می توان به آن قوس داد و می توانید به سایبان یا سقف خود زیبایی ببخشید!

  • بی صدا بودن در برابر ضربه های کوچک مانند قطرات باران

از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به بی‌صدا بودن در هنگام بارش باران، اشاره کرد که عایق نسبتا خوبی در برابر صدا های ریز است!

  • وزن سبک و حمل آسان

ورق یو پی وی سی از جمله ورق های کاملاً سبک است که به هیچ عنوان وزن زیادی ندارد و به همین دلیل در هنگام استفاده مشکلی برای پایه و اتصالات ایجاد نمی کند!

  • مقاوم در برابر طوفان و رطوبت

ورق یو پی وی سی به دلیل نوع نصب و متریال مورد استفاده در آن، در مقابل طوفان‌های شدید و بادهای تند و رطوبت بسیار مقاوم می‌باشد!

  • بدون زنگ زدگی

ورق یو پی وی سی به دلیل متریال آن هرگز در هوای مرطوب، بر خلاف ورق های فلزی زنگ نمی زند!

  • مقاوم نسبت به سقوط و افتادن

ورق اگر از ارتفاع بلند به طور مثال 3 متر بیافتد هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد!

به طور کلی ورق‌های یو پی وی سی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، مورد توجه بسیاری از مردم قرار می‌گیرند. چرا که یکی از بهترین مصالح سبک برای پوشش سایبان ورق یو پی وی سی است که شرکت چینکوه، ورق سایبان هرمزگان با کمترین قیمت به فروش می رساند.

ورق یو پی وی سی

یو پی وی سی کجا ها به درد میخوره؟

ورق یو پی وی سی در سایبان ها به دلیل ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و  برای ساخت انواع سایبان در فضاهای مختلف مانند خانه ها ، محوطه های اداری ، باغ ها و … از این ورق استفاده میشود و حتی می توانید از ورق یو پی وی سی به عنوان سر پوش استخر هم استفاده کنید و بسیاری از مردم به دلیل آنکه رنگ سفید گرمای خورشید را جذب نمی کند بیشتر رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ مورد علاقه مردم است.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی میشه گفت که یکی از بهترین و سبک ترین و جان سخت ترین ورق ها برای سقف ورق یو پی وی سی است که در همه جا با هر نوع آب هوای محیطی می توان از آن استفاده کرد و تا حداقل 40 سال بدون آخ گفتن مورد استفاده قرار می گیرد و برای خرید با خیال آسوده و کاملا اینترنتی می توانید ار سایت شرکت چینکوه، ورق سایبان هرمزگان ورق یو پی وی سی خود را با ابزار های مورد نیاز برای نصب سفارش دهید و جهت مشاوره کاملا رایگان می توانید با شماره 09212483919 تماس بگیرید و یا از طریق درگاه گوشه سمت راست سایت با ما به صورت متنی گفتگو کنید.

و در ضمن خیالتان از تضمین کیفیت راحت باشد چرا که شرکت چینکوه، ورق سایبان هرمزگان 10 سال کیفیت ورق یو پی وی سی را تضمین می کند و اگر در طول این 10 سال اتفاقی برای ورق یو پی وی سی شما افتاد می توانید آن را با ورق یو پی وی سی جدید تعویض کنید!

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

یک نظر در “یو پی وی سی چیست؟

  1. دارایی گفت:

    خیلی عالی بود
    تمام سایت ها رو گشتم
    با بیست نفر صحبت کردم
    فقظ شما اطلاعات دقیق و درست و اصولی و فوری رو ارائه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *